Alla inlägg under mars 2010

Av eson - 30 mars 2010 09:22

Trots nya kurser är ja inte sugen på att ta tag i pluggandet. framför allt inte min lilla sketna rest har jag lust att skriva men men det är väl bara att bita i det sura och börja läsa..



Av eson - 29 mars 2010 07:46

Så var det dags igen! nya kurser startar idag! en lite rest kvar från gamla kursen.

Nu blir det mer föreläsningar å de känns bra. plus en distanskurs, så nu kommer jag vara hemma alla kvällar. Det visar sig hur det går med sambon nu när jag är hemma mer.

Men ska kolla på en lägenhet på onsdag och nu ska inget stoppa mig från att titta på den. Jag tror mig ha stora chanser att få den.

Känner mig ganska sliten efter en tripp till linköpning och sovit på en läskig soffa som gav mig allergireaktioner och dessutom jobb på det.

Av eson - 25 mars 2010 07:56

Veckan har hittills varit rätt oproduktiv och idag bli nog inte mycket bättre dessvärre snart iväg för möte om en uppsats. Sen åka me en polare å köpa kattsand å lite annat på willys.

Nu ska jag efter mötet sluta äta godis och andra sötsaker. Viktnedgång här kommer jag!

Ikväll blir det att kolla på handboll och lyxfällan parallellt med att skriva seminarierapport.


nästa vecka är det lägenhetsvisning på onsdag nu har jag en superplanering för att verkligen komma iväg på visningen. denna gång har jag ju verkligen chansen att kunna få den.

Sen ska jag åka å hälsa på släkten i ett par dar under påsken. ser fram emot att börja ny kurs på måndag.

Av eson - 23 mars 2010 08:05

nu varken vill eller orkar jag längre. Jag måste ta tag i mitt samboliv och få ett slut på denna ohållbara relation. Han ser inte begränsingarna och vägrar lyssna på mina åsikter. och jag struntar egentligen i vilket, han skiter ju konstant i vad jag tycker och vilka planer jag har. Nu tvingas jag med på en resa till hans bror för att gå på hockey visst jag har inget emot att gå på hockey men det kanske skulle ha bestämts lite tidigare och dessutom så sker detta på mina två enda lediga dagar närmsta månaden. Jag vill vara hemma och ta hand om mig själv och se till att få det snyggt och trevligt hemma men det är ju inte så viktigt att kunna se ut genom fönstren och kunna gå runt i lägenheten utan att få ont i fötterna av allt grus och fågelfrön.

Jag förstår inte varflr det ska vara så svårt. undrar hur lång tid det tar innan han tar ner de nu överblivna högtalarna hamnar i källaren istället för hallen troligtvis sker det inte imorn som han lovat.

Det enda som återstår är att hitta någonstans att bo. oxch pågrund av sambons inköp av högtalare igår så missade jag en visning. visst det visste inte han om men jag måste alltid hjälpa honom när han hittar på små underliga saker för han klarar inte av att slutföra saker utan jag åker på att hjälpa till enhel del.

Av eson - 22 mars 2010 08:26

allt rullar vidare kanske blir en lugnare vecka nu men är på tvingad en tripp till linköpning till helgen men jag är inte sugen. Behöver styra upp lite saker här hemma så att resten av våren ska funka..

men nej så fort sambon får reda på att jag är ledig en endaste dag så slås det på stor trumman och det blir massor att göra som han tycker är skoj och jag blir meddragen. snark. men men kanske kan bli ändring på detta snart.. hoppas hoppas. Men han fattar inte att jag faktiskt behöver ta det lugnt ibland..


nu ska jag plugga och hoppas att jag hinner klart innan helgen. sen blir det ämnesbyte helt och hållet.

Av eson - 20 mars 2010 08:22

så var det dags att jobba igen. skönt jag slipper åtminstone vara hemma med sambon och drar in lite pengar.

Det är dags att spara nu. Ska på resa med skolan i augusti å de blir inte så billigt trots att skolan betalar hälften. men det ska bli skoj!

Blir svårt att spara om jag flyttar men det får jag lösa i så fall med csn lån även om jag vill ha så lite som möjligt med dem att göra, men jag kan inte jobba mer än jag gör heller.


Så iväg å jobba med exkursionen i tankarna..

Av eson - 19 mars 2010 19:26

hur i hel* går det till när man ser fram emot en lung skön fredag i soffan halvsovande.

Men istället blir det skrik och gorm om de mest ovesentliga sakerna. Jag klarar inte mer. måste få tag i en egen lägenhet snart så jag kan gå vidare i livet.

Jag kan inte leva med någon som inte tar ansvar eller tänker efter utan bara låter saker ske.

Jag kanske är egoist men jag orkar inte lära sambon för 712e gången hur tvättmaskinen fungerar och vilka kläder som kan tvättas ihop. Att diskstället behöver tömmas innan det går att diska mer, men nej det går att fylla på lite till sen är det bara att ta fram ett gäng handdukar och ställa resten av den diskade disken på och vänta på att någon annnan ska plocka undan.


Jag behöver en nystart.

en lite fråga är det normalt att ha över 300 i månaden för el. när varken varmvatten eller uppvärming ingår. Skulle inte tro det sambon måste börja använda strömbrytarna på alla hans prylar.. snark.

Av eson - 18 mars 2010 15:27

Massa gjort redovisat uppsats, köpt ny kurslitteratur efter prutning! , hämtat ny nyckel till gymmet så ikväll blir de gym!, registrerat mig på nya kursen! känns bra fiskgratäng till middag om ett tag.

Lite mer korrekturläsning på uppsats sen bara 2 mindre uppgifter kvar till fredag och måndag ! Imorn kanske det kan bli en sympati öl me gamla kursarna som skriver tenta å ska tenta öla! Det går bra nu!! Bara sambon som inte är i fas med mig men det får kanske sin lösning till sommaren håll ut bara och lämna slumpen åt sidan..

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards