Alla inlägg under januari 2010

Av eson - 31 januari 2010 10:49

Den gemensamma lediga helgen började hyffsat vi var å handlade utan att bråka eller titta menande på varandra. Där slutar det gemensamma vi kommer hem och han försöker slingra sig från instuvningen av grejorna vi handlat, diskussion uppstår. sen stänger han in sig och spelar tv-spel till vi ska äta middag och åka för att möta upp några av hans polare och bowla.

Under kvällens gång börjar vi tjafsa typ 2-3gånger. Vi kan sammarbete ganska bra men när det kommer till kritan funkar det inte riktigt.

Idag var tanken att vi skulle träna tillsammans får väl se om han kommer ihåg det när han vaknar, annars blir et inget jag drar inte igång den processen utan föreslår han så är jag med på banan.

Så livet fortsätter rulla ganska kantigt.

Av eson - 29 januari 2010 08:02

Hoppsan det dyker upp en ledig helg runt hörnet.

Nåväl lite saker är planerade men av karaktären ledighets göra, men lite plugg kommer det nog bli också.

Får väl se om jag å sambon klarar av att umgås en helg utan att bråka, ska bli mycket spännande. Bråkar vi så fort båda är lediga så är det något som inte står rätt till. men men livet går vidare fast just nu sitter jag fast där jag är för att jag fegar ur och inte löper linan hela vägen ut.

Livet ser kanske lite ljusare ut runt hörnet om jag bara tar steget ut i luften. Behöver hitta en bostad och våga ta den och inte stäla så höga krav på den.


Av eson - 28 januari 2010 10:35

Jo jag får nog ihop veckan skola också tillslut, trots att jag tror mig vara motiverad så är allt annat så mycket mer lockande, men egentligen slappar jag bara. 

Denna vecka måste det bli minst ett träningspass frågan är när den tiden finns, får väl leta upp den och ta mig ut å pulsa runt en stund på lördag.


Idag blir det ett besök i skolan med möte och föreläsning.


2 av 3 uppgifter är så gott som färdig den sista uppgiften blir nog upptrasslad också hoppas jag. men det visar sig imorn.

Av eson - 27 januari 2010 09:40

Det blir ingen lägenhetsvisning idag, den blir bortprioriterad. Istället pluggande och tvättstuga.

Har sjukligt med skolan nu ett antalveckor antagligen ända till sommaren men jag väljer att bara se det som att det är så mycket fram till v8. för att kunna se ljuset i tunneln.


Privatlivet får lösas till hösten är nog min tanke, bara sådär ett år efter att jag bestämde mig att det inte funkar. Jag är så jäkla feg och bekväm av mig så det är skrämmande.


Nu återgå till pluggandet.

Av eson - 26 januari 2010 15:14

Seminarie uppgiften går trögt hoppas att det ordnar till sig snart.

för min egenskull borde jag gå på lägenhetsvisning imorn men det blir nog bortprioriterat för att plugga. Dessvärre så sitter jag i ett ekorrhjul med att jag sitter å söker lägenheter men inte vågar inte gå på visningar med ursäkten att jag inte hinner.

Nu börjar mina funderingar gå tillbaka till vad jag ska göra med mitt liv. Jag överväger att kanske stanna kvar och se om det mot förmodan skulle lösa sig.

Eller så skjuter jag bara beslutet på framtiden, för att det är praktiskt att ha det som jag har det nu.

Av eson - 21 januari 2010 09:33

Oj då nu har jag sökt mitt första ex jobb som i så fall blir i sommar. vet inte riktigt hur detta gick till, trodde jag skulle skriva det sent i höst men kanske blir till sommaren om det nu blir detta exjobb som jag sökt. i så fall blir jag klar med en 3års utbildning på 2år och 3 månader helt sjukt men så kan det gå..


Nu ska jag plugga det jag borde ha gjort hela morgonen istället för att söka exjobb.. 

Av eson - 20 januari 2010 16:04

nu framöver blir det massvis av läsning! istället för massa föreläsningar. 2 kurser som båda är baserade på självstudier och uppsatsskrivande och seminarier. och kurslitteraturen är fruktansvärt torrläst och knappast någon sidvändare. så det blir till att kämpa gärnet..

Nu middag sen till skolan och föreläsning.

Av eson - 19 januari 2010 07:46

Då var det dag för ny kurs som rivstartade direkt. kurslitteraturen dubblerades och allt var mycket omfattande. Men det blir nog ganska intressant. Kvällskursen börjar idag hoppas att den är lite mindre krävande men det kanske inte är troligt.


Allt annat i livet rullar ojämnt men rullar. Det visar sig med tiden vad som händer, nu kör jag på på det som är mest praktiskt. Det löser inga problem men fungarar just nu. Det kanske gör att allt blir svårare sen men då kan jag inte beskyllas för att jag inte försökte.


Nu ska jag ta upp mitt bloggande igen och försöka rensa tankarna här.

Presentation

Gästbok

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards